Köpvillkor hos Highgrade.se

Highgrade Hair & Beauty/ Naturkraften i Stockholm AB
Vikdalsvägen 50
131 40 Nacka
Orgnr: 556889-8372 

Betalning och priser

Alla priser visas inklusive Moms. Frakten är 25 kronor inom Sverige, till utlandet debiteras enligt Postens tariff. Betalningsvillkor anges i kundvagnen när du betalar. När du genomför ett köp accepterar du att köpet innebär ett betalningsansvar. 

Returer och byten

Ångerrätten gäller i 14 dagar från och med att du tagit emot varan. Om varan använts eller förändrats på något sätt kan det innebära att du får tillbaka ett lägre belopp än du betalat för varan. Att undvika att betala för eller hämta ut sina varor eller vägra ta emot beställda varor gäller ej som ångerrätt. Ärendet lämnas i sådana fall i vanlig ordning vidare att behandlas av inkassoföretag. För ej uthämtade paket debiteras 395 kr. Om du ångrar dig måste du tydligt ange detta genom att ta kontakt med oss via telefon, mail eller brevledes efter köpet, samt uppge orsaken till returen senast 14 dagar från och med att du fått varan. Vi betalar alltid returportot om varan är defekt eller om vi packat fel varor. I övriga fall betalar köparen returportot. Returer skickas till oss som brev eller paket, aldrig mot postförskott. Fraktkostnaden till dig för den nya varan står vi för.

Dina uppgifter (PUL)

Dina personliga uppgifter behandlas alltid enligt Personuppgiftslaget (PUL). Highgrade skyddar alltid sina kunders uppgifter till 100% och delar aldrig med sig av eller säljer personliga uppgifter till andra personer, företag eller organisationer. Du har alltid rätt att få tillgång till de uppgifter vi har om dig, och om de behöver ändras kan du göra det.

Leveranser

Highgrade levererar vanligen inom 1-3 dagar men om dina varor inte skulle kunna levereras inom högst 5 dagar så meddelar vi dig.

Återbetalning

Om du utnyttjat din ångerrätt hos Highgrade.se ska vi betala tillbaka vad du betalat för omedelbart eller senast 14 dagar från det att vi fått varan tillbaka. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar returkostnaden för att sända tillbaka ersättningsvaror. På konsumentverkets hemsida kan du läsa mer om vad som gäller ang distansavtalslagen & E-handel.

 

Övriga villkor vid köp hos Highgrade.se

Observera att du måste lämna målsmans godkännande om du är under 18 år eller låta någon över 18 år göra beställningen. Vi ansvarar inte för om någon under 18 år beställer utan målsmans tillstånd, i annans namn-, eller på annat sätt.

När kunden beställt en vara hos oss, ska kunden på eget ansvar läsa igenom och godkänna köpevillkoren, oavsett om beställningen görs via e-post eller direkt via vår hemsida.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Beställaren ansvarar för produkten-, när den är öppnad och använd. Vi avsäger oss ansvaret för hur produkterna används och sköts efter det att förpackningen har brutits. Vid reklamation måste hela den ifrågavarande varan returneras till oss så att vi kan undersöka den. För förbrukningsprodukter som löshår lämnar vi ingen garanti när produkten väl har tagits upp up förpackningen. Så länge hår förvaras i en obruten förpackning så lämnar vi en garanti på 1 år.

Du har rätt att häva köpet om vi inte håller utlovad leveranstid. Detta måste ske via epost inom 20 dagar efter genomfört köp.

Produktansvar

Highgrade avsäger sig allt ansvar för hur produkten sköts och används av kunden. För skötselråd till löshår hänvisar vi till vår hemsida highgrade.se och rekommenderar inga andra råd än dessa. För alla andra produkter hänvisar vi till, och rekommenderar, respektive produktinformation som medföljer i förpackningarna. Det åligger kunden att läsa produktinformationen till respektive produkt. Kunden har hela ansvaret att kontrollera eventuella allergier eller annan känslighet för produkterna. Highgrade lämnar inga produktgarantier utöver vad tillverkaren lämnar på respektive produkt.

Force Majeure

Highgrade frånsäger sig allt ansvar för störningar i sina åtaganden i händelse av omständingheter utanför Highgrades kontroll.

Exempel på sådana omständigheter är, men är inte begränsat till strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om en sådan omständighet varar mer än två månader, har båda parterna rätt att säga upp avtalet utan den andra parten har rätt att få ersättning eller skyldighet att lämna ut ersättning.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/38158/sv_se/checkout för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

 

 

Drift & produktion:  Wikinggruppen